Cercetările științifice demonstrează că mai mult de 50% din populație suferă sau a suferit cel puțin o dată în viață de această afecțiune.

Respirația urât mirositoare, sau halitoza (halena) în termeni științifici medicali, este o afecțiune medicală ce constă în exalarea unui miros neplăcut prin procesul de expirație.

Motivele din cauza cărora respirația urât mirositoare se instalează în organismul unei persoane, sunt numeroase și depind, cu cea mai mare frecvență, de igiena orală.

Peste 80% din situațiile apariției halitozei provin din resturile de hrană depuse pe smalț, în spațiile interdentare, pe limbă și infiltrarea acestora pe sub gingie, cauzând astfel, grave afecțiuni ale gingiei.

Halitoza, din punct de vedere al igienei și sănătății cavității orale, este dată de igiena dentară precară, resturile alimentare, cariile, infecțiile dentare , depunerile de tartru și placă bacteriană, gingivite, boli parodontale etc.

Însă această afecțiune dentară poate fi cauzată și de alți factori precum: bolile sistematice (diabetul zaharat), administarea de medicamente care usucă mucoasa bucală, infecțiile cu helicobacter pylori, alte infecții ale tubului digestiv, infecții ale căilor respiratorii superioare, sinuzitele etc.

Cum prevenim apariția halitozei?

Prin îndeplinirea unui număr de activități ce au ca scop mențirea unei igiene orale zilnice, putem preveni apariția mirosurilor neplăcute din cavitatea bucală. Consumul de alimente ce au un impact negativ asupra sănătății orale trebuie diminuat. De asemenea, consumul de nicotină și alcool trebuie exclus din activitățile cotidiene, ori redus la minim. Un aspect important este periajul dinților care trebuie efectuat dupa fiecare masă, sau de cel puțin de 2 ori pe zi.

O strânsă legătură cu medicul stomatolog poate preveni apariția multor afecțiuni dentare. Medicii dentiști recomandă pacienților, în funcție de situația în care se prezintă la cabinet, diverse produse de igienă dentară, special concepute pentru a preveni sau pentru a ține sub control haitoza.